تبلیغات
بانک اس ام اس و سرگرمی - نقد و بررسی بازی سقوط از پرتگاه ترس!!
 
بانک اس ام اس و سرگرمی
ویدئو های طنز,اس ام اس,جک و لطیفه,مطالب باحال
درباره وبلاگ


سلام.هدف از ساخت این وبلاگ سرگرمی شما بوده و برای بهتر شدن این وبلاگ خواهشمندیم نظرات,پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما ارسال کنید.

مدیر وبلاگ : سامان
نویسندگان

سال 2011 چندان برای طرفداران سبک Horror خوب نبود. علاقه مندان به این سبک پس از تجربه فوق العاده Dead Space 2 نتوانسته اند عنوان دیگری را تجربه کنند، اما قبل از اینکه سال 2011 به پایان برسد، عنوانی به نام Afterfall: InSanity راهی بازار شد تا بلکه بتواند جای خالی این سبک از بازی ها را پر کند. اما آیا این بازی عنوانی است که طرفداران سبک Horror بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند؟

داستان

این بازی نیز داستانی Post-Apocalyptic و آخرالزمانی را پیش روی بازیکنان قرار می دهد. اتفاقات بازی بعد از جنگ سرد و جنگ جهانی سوم رخ می دهند. باز هم جنگ تمدن بشری را نابود کرده و سلاح های فوق پیشرفته باعث شده که انسان های زیادی از بین بروند و آن هایی که نجات پیدا کرده اند هم در مکان های مختلف پنهان شده و به زندگی ادامه می دهند. داستان بازی شما را در نقش روانشناسی به نام البرت (Albert) قرار می دهد. در ابتدای بازی او به جرم خیانت و اقدام به فعالیت های خطرناک، متهم می شود.

اما خیلی راحت خودش را از مخمصه ای که در آن گرفتار شده، رها می کند و می کوشد تا پرده از ماجرایی که برای او برنامه ریزی شده، بردارد. بازی معرفی خوبی از شخصیت های بازی ندارد. توضیحات زیادی درباره محیط بازی و بسیاری از اتفاقاتی که در آن رخ می دهند، داده نمی شود. بازیکنان به یکباره خود را درون ماجرایی مشاهده می کنند که  بسیار بد روایت می شود و خیلی سر در گم ادامه پیدا می کند. شخصیت های زیادی را در طول بازی مشاهده خواهید کرد که با آلبرت آشنایی دارند، اما هیچ توضیحی درباره آن ها داده نمی شود. قسمت داستانی بازی اصلاً جالب نیست و جذابیتی در بر ندارد. همه چیز بسیار ساده و قابل پیش بینی است و نوآوری در آن دیده نمی شود.

گرافیک

بازی با موتور بازیسازی Unreal 3 ساخته شده، اما سازندگان این عنوان اصلاً نتوانسته اند از قابلیت های این موتور استفاده کنند. گرافیک بازی بسیار پایین است. بافت ها بسیار بی کیفیت به نظر می رسند و طراحی اشیاء مختلفی که در بازی با آن مواجه می شوید، بسیار بد است. طراحی شخصیت های بازی چنگی به دل نمی زند، انیمیشن های آن ها اصلاً خوب نیستند، تنوع شخصیت ها در بازی بسیار کم است و با تکرار بیش از حد دشمنان در طول بازی مواجه خواهید شد.

فضاسازی ها کاملاً کلیشه ای است. بازی شکل و شمایل زیادی به دو عنوان Mass Effect 2 و Dead Space 2 دارد. محیط ها و صحنه هایی که در این عنوان مشاهده می کنید، به دو عنوان نام برده شده بسیار شباهت دارند. از طرف دیگر، نورپردازی صورت گرفته در بازی چندان جالب نیست. در همان مراحل ابتدایی بازی شاهد روشنایی بیش از حد محیط خواهید بود. در کل، باید به این موضوع اشاره کرد که InSanity در قسمت گرافیک حرفی برای گفتن ندارد.

موسیقی/صداگذاری

در لحظات اولیه بازی، موسیقی نسبتاً خوبی برای این عنوان طراحی شده، اما با پیشرفت در بازی موسیقی از ریتم خارج می شود. در مبارزه ها موسیقی های خوبی را نمی شنوید. قطعات بسیار ساده و کم هیجان ساخته شده اند، اما در برخی قسمت ها که بازی روند آرام تری به خود می گیرد، موسیقی بهتر می شود. صداگذاری روی شخصیت های بازی اصلاً خوب از کار درنیامده و بسیار بی حس و بی روح انجام شده است. دیالوگ های بسیار ساده و نه چندان خوب باعث شده که همه چیز بسیار سطحی و ساده به نظر برسد. خیلی از دیالوگ ها کلیشه ای هستند و اصلاً نمی توانند حس را به شما منتقل کند.

گیم پلی

گیم پلی بازی از دیگر مشکلاتی است که در این عنوان با آن مواجه می شوید. در InSanity با مشکلات زیادی در کنترل شخصیت ها مواجه خواهید شد. این موضوع در زمان مبارزه ها بیشتر به چشم می خورد. کنترل بازی به وسیله  ماوس و کیبورد اصلاً خوب از کار درنیامده است. حتی سازندگان این امکان را برای بازی در نظر گرفته اند که بتوان این بازی را با کنترلرهای Xbox 360 نیز بازی کرد، اما با این کنترلرها نیز گیم پلی بازی چندان بهتر نمی شود. مبارزه های تن به تن بازی واقعاً بد از کار درآمده اند و عدم تنوع ضربه ها و انیمیشن های بسیار بد، باعث شده این قسمت ها اصلاً جالب نباشند. نکته جالبت اینجاست که بازی دارای صحنه های Take Down است و شخصیت اصلی برای تمام کردن کار دشمنان باید حتماً آن ها را با حرکاتی خشن از پا درآورد. این قسمت ها نیز بسیار تکراری و بد ساخته شده اند. در این عنوان می توانید از آیتم های مختلفی برای از بین بردن دشمنان استفاده کنید.

در محیط بازی آیتم های مختلفی قرار گرفته که می توانید آن ها را بردارید و به وسیله آن ها مبارزه کنید. البته کنترل بد بازی باعث شده که این قسمت ها جالب توجه نباشند. سیستم هک کردن درها و آیتم های مختلف نیز در بازی طراحی شده که بسیار کلیشه ای و ساده هستند. گیم پلی بازی شباهت زیادی به Dead Space دارد و این موضوع باعث شده که نوآوری چندانی را در بخش گیم پلی شاهد نباشیم. البته برخی از صحنه پردازی هایی که در گیم پلی بازی مشاهده می کنید، خوب از کار درآمده اند. به طور مثال در برخی از صحنه ها دوربین بازی روبروی شخصیت اصلی بازی قرار می گیرد و دشمنانی که در تعقیب او هستند را به نمایش درمی آورد. این قسمت ها نیز در کنترل بازیکن هستند، اما چون کار خاصی به جز فرار در این صحنه ها نمی توان انجام داد، هیجان کمی را به بازیکنان منتقل می کنند. گیم پلی بازی نکته خاص و تازه ای را در بر ندارد و بازیکنان تنها با باگ های زیاد و مشکلات متعدد در کنترل مواجه هستند.

نتیجه گیری

Afterfall: InSanity در نمای کلی عنوانی متوسط به نظر می رسد، اما زمانی که پای آن می نشنید به این نتیجه می رسید که این بازی یک عنوان ضعیف و نه چندان جالب توجه است. همه چیز بسیار کلیشه ای و ساده است و همین موضوع بیش از پیش این عنوان را به یک بازی تکراری و بدون نوآوری تبدیل می کند.





نوع مطلب :
برچسب ها :





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه